منتديات المصري
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات دينية ورياضية وثقافية ............ إلخ

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
ساهم في تطوير ودعم منتديات المصري

كيف تجعل الناس يحبونك

كاتب الموضوعرسالة
ola

مجموع نقاط العضو : 17081
مستوى العضو : 28

كيف تجعل الناس يحبونك Empty
مُساهمةموضوع: كيف تجعل الناس يحبونك   كيف تجعل الناس يحبونك Icon_minitime126/05/10, 10:21 pm

لقد عدت اليكم بعد انتهائي من اختبارت الدراسات العليا بس ادعولى ربنا يوفقنى بتقدير كويس
رجعت النهاردة وجيبالكم موضوع ح [center] السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لو اوى بس عمرنا ماحد فكر فيه ابدا احنا قبل كده شوفنا مواضيع كتير فى كل المنتديات بتكلم عن ازاى الواحد يخلى واحده تحبه وكمان ازاى الواحده تخلى حد يحبها لكن عمرنا ما شوفنا ازاى نخلى فى حب بينا وبين الناس بس كمان يكون حب طبيعى جاى من نفسه كده 0(حب فى الله)مش حب مصطنع ولا حب مصالح Basketball يعنى نحب الناس عشان مصلحه نقضيها وبعدين زى الكورة نحدفها بعيد ومنعوزلهاش تانى
من غير ما اقولكم خلى تعاملكم مع الناس كويس ولا مش هقول حبوا الناس زى ما بتحبوا اهلكم تمام لالالا خالص هقولكم حاجه جديده خالص مفكرتوش فيها ابداااا بس والله مجربه جدا جدا جدا والحاجه دى هى (دعاء) cheers شوفوا لو كلنا بجد عندنا قوة ايمان اكيد ربنا بيوفقنا فى كل حاجه ومش بيسبنا لااااازم نقوى ايمانا يا جماعه انا عن نفسي الحمد والشكر لله ايمانى قوى وعندى صبر جداجداجدا
المهم بقا مش هطول عليكم عشان محدش يمل منى
الدعاء
^
^ ^
"اللهم انى اسالك حبك وحب من يحبك وحب كل عمل يقربنى اللى حبك اللهم اجعل حبك احب اللى من نفسي واهلى وولدى ومن الماء البارد على الظمأ اللهم انى اسالك ايمانا يباشر قلبى ويقينا صادقا حتى اعلم انه لن يصيبنى الا ماكتب لى وارضنى بقضائك يارارحم الراحمين cheers
المهم فى الموضوع ياجماعه ان مش عشان الناس تحبنا نقوم نقول الدعاء ده مرة وخلاص لالالا لازم نكون على ثقه بالله ونحب ربنا هتقولوا نحب ربنا ازاى هو فى حد مبيحبش ربنا هقولكم اه نحب ربنا يعنى نبعد عن كل حاجه تغضب ربنا ونعمل كل حاجه ترضي ربنا عشان ربنا يرضي علينا يعنى بصراحه كده نبدل حياتنا للاحسن وللخير كمان يعنى لازم نبقى دايما عندنا صله بالله نقرب من ربنا اكتر ونخاف ربنا ونحاسب نفسنا على كل صغيرة وكبيرة قبل وبعد ما نعملها كمان وكمان لازم والمفروض اننا نقرا الاذكار دايما study
والللى ميعرفش حاجه يسال عنها مينكسفش والى عايز اى سؤال او استشارة سواء فى الدين اواى ثقافه تانى فى جميع الحياة مينكسفش عارفين ليه لانه اثنان لا يتعلمان ابدا المستحى والمتكبراستمروا على قراءة الاذكار ومتنسوش الدعاء ده لان والله واله شوفت من الدعاء ده الخيييير كله وحب الناس كمان بلا حدود
يقول الله عز وجل فىالحديث القدسى(يابن ادم خلقت الاشياء كلها من اجلك وخلقت من اجلى فسر فى طاعتى يطعك كل شيئلى عليك فريضه ولك على رزق فان خالفتنى فى فريضتى لم اخالفك فى رزقك)
واسال الله العلى القدير ان ينفعنا بالعلم وان يعلمنا ماينفعنا
تقبلوا مرورى
ola queen

كيف تجعل الناس يحبونك
صفحة 1 من اصل 1